Pages

Ads 468x60px

Tuesday 16 September 2014

Selamat Hari Malaysia



Di sini lahirnya sebuah cinta
Yang murni, abadi, sejati
Di sini tersemai cita-cita
Bercambah menjadi warisan
Andai ku terbuang tak diterima
Andai aku disingkirkan 
Kemana harusku bawakan
Kemana harusku semaikan
Cinta ini
Betapa di bumi ini ku melangkah
Ke utara selatan timur dan barat
Ku jejaki 
Aku bukanlah perwira
Gagah menghunus senjata
Tapi hati rela berjuang
Walau dengan cara sendiri 
Demi cinta ini
Ku ingin tunaikan seribu janji
Sepanjang kedewasaan ini
Ku ingin sampaikan pesanan
Akulah penyambung warisan

Harap tidak terlewat untuk mengucapkan Selamat Hari Malaysia. Bak kata uwan, "bia deh tingga satu laya ese totap". Di harap kita jua seperti itu, tidak kira agama dan bangsa bersama kita bersatu demi Malaysia kita dan berusaha membangunkannya.

Tertanya apa yang boleh kita lakukan? Jom kita selesaikan hutang pinjaman pelajaran kita bagi yang telah bekerja supaya generasi akan datang dapat menikmati kemudahan-kemudahan pinjaman yang telah disediakan. Saya sudah melangsaikan PTPTN saya - alhamdulillah. Sikit-sikit, lama-lama habislah.

Selain itu, saya berazam untuk membantu orang di sekeliling saya hidup sihat dan mendapat kesihatan yang optimum. Badan sihat - ibadah terlaksana - hati tenang - kerja aman - hidup bahagia. Buat masa ini, itu yang ingin saya lakukan - tidak mudah tetapi tidak susah. Di mana ada kemahuan di situ ada jalan.

Jadi saya sudah mula melangkah, anda bagaimana?

Rokakyah
17.09.2014
 
 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Sample text

Sample Text

Sample Text

 
Blogger Templates