Pages

Ads 468x60px

Wednesday 22 October 2014

Lama mencari.....



Lama mencari produk yang sesuai dengan kulit wajah saya, hmm 20 tahun jugak lah dari yang murah ker yang mahal. Antara produk yang saya gunakan...

1. Fair & lovely - putih eh silap cerah dalam masa 6 minggu.. huhu apa pun tak jadi...oklah sebab murah saya pakai lah jugak sampai tingkata 3...lepas tuh saya cuba
2. Clean & Clear Simple - murah jugak, lama saya pakai sampai itm sebabnya murah jugak tapi tak jadi apa jugak...kemudian saya mencuba nih
3. Garnier - oklah sebab ada ptptn mampulah..lama saya pakai sampai habis itm tapi masih sama..muka saya masih kering tapi sebab masa tuh, tuh jer mampu pakai jerlah kalu x lagi teruk. pastu bila dah bekerja ada duit sikit saya cuba
4. Loreal - untuk kulit kombinasi, tak der perubahan pon sama jer. lama jugak saya guna. Pastu adalah mata terpandang dermalogica tapi x mampu lagi jadi saya hanya mampu tengok jer lah. Lepas tuh, bila dah tukar tempat kerja - gaji pon dh ok dan dah mampu membeli akhirnya dapatlah guna...
5. Dermalogica - dari pencuci, krim pelembap, krim mata, sunblock, pencuci make up, skrub muka sumer saya beli hampir setahun lebih jugak saya guna siap pergi every month facial lagi tapi kulit saya tetap sama, masalah jerawat, jeragat, kulit kering berminyak, white head, black head semua ada. Saya memikirkan nak kena guna SKII pulak ker, tapi belum mampu lagi....

hmmm tapi saya dah geram nih dok tengok hidung ada bintik-bintik putih eeeeee bencinya...satu hari saya balik rumah mertua di Bukit Beruntung..

Kak Intan: Fiza, muka u elok jer, u pakai apa?
Fiza : I pakai produk Pakistan jer Kak Intan..
Me : Produk apa Fiza? Bersih muka u, I pakai dermalogica satu apa pun tak jadi.
Fiza : Iya zakiya, I pakai clarin pon sama jer dulu...nih I pakai nih. aaa Royal Expert...tahan pon lama...murah pon murah..
Me: ok lah I nak cuba lah..u boleh orderkan?
Fiza: boleh nanti I orderkan.....

Selang seminggu..
Fiza: Zakiya, barang u dah ada nih?
Me: U kat mana?
Fiza: Kat shah alam office..
Me: Ok, I amik skang erk
Fiza colleague: semangat nya dia nak amik
Fiza: Dia first time nak guna...

Malam tuh.... saya pun cuba ternyata white head yang selalu ada kat hidung saya hilang....saya dah jumpa pencuci dan krim muka saya..memang terbaik....kat bawah nih gambar dia....

Pencuci muka Royal Expert


Krim muka Royal Expert
 
 
Sabun badan Royal Expert
 
 
 
Sabun nih pulak, saya guna..badan jadi bersih dia x kering sangat dan kalu badan berjerawat terus hilang - sebab saya punya badan tak teruk jadi Alhamdulillah..kulit memang bersih...
 
 
Jadi, kepada sesiapa yang belum berjumpa dengan produk yang sesuai dengan kulit anda, cubalah mana tau kot-kot sesuai produk nih sesuai dengan awak..
 
 
 
Sekian....
23.10.2014




1 comment:

  1. Aunt u aka mak i aka Zahrah ali pakai benda ni jugakkkk

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Sample text

Sample Text

Sample Text

 
Blogger Templates